unfortunately in this period I'm a bit busy but in the meantime I'll try to give you the most important information tonight and in the next few days
briefly:
yours is a Garelli Urka first series year (1989-90)
born in 3 metallic colors, light green, red and black.
the color represented the trim, light green was the base model with an air-cooled engine
red, air-cooled engine with separate mixer
black, liquid-cooled engine with separate mixer and electric start.
the 3-speed engine is in common with two other garelli models, the superciclone and the enduro sahel
unfortunately only 3 gears because in 1989-1995 there was a stupid law in Italy which introduced free power for mopeds but limited the gearbox to 3 speeds.
however, the same engine was used for the Garelli Tiger 50cc enduro with 4 gears and the Sahel 50 enduro with 6 gears was sold abroad.
so it is possible to upgrade.
some engines already have a 4-speed gearbox but it must be unlocked (photo here)
https://mondo50cc.forumfree.it/?t=77160095&p=640648215the original engine is already quite lively (over 70km/h) if the intake manifold and exhaust bottlenecks are removed
I made a small report on an engine that I have for spare parts, here are the photos
https://mondo50cc.forumfree.it/?t=75558217about electrical problem in the meantime I have these photos of the diagram, I hope to be able to find a whole and more readable one
italiano
purtroppo in questo periodo sono un po' impegnato ma cerco intanto di darti le informazioni più importanti stasera e nei prox giorni
brevemente:
il tuo è un Garelli Urka prima serie anno (1989-90)
nato in 3 colori metallizzati, verde chiaro, rosso e nero.
il colore rappresentava l'allestimento, verde chiaro era il modello base con motore raffreddato ad aria
rosso motore raffreddato ad aria con miscelatore separato
nero motore raffreddato a liquido con miscelatore separato e avviamento elettrico.
il motore 3 marce è in comune con altri due modelli garelli, il superciclone e l'enduro sahel
purtroppo sole 3 marce perchè nel 1989-1995 ci fu una stupida legge in Italia che introduceva potenza libera per i ciclomotori ma limitava a 3 velocità il cambio.
però lo stesso motore era stato utilizzato per l'enduro garelli tiger 50cc con 4 marce e all'estero è stato venduto l'enduro sahel 50 con 6 marce.
quindi è possibile fare un upgrade.
in alcuni motori c'è già il cambio a 4 velocità ma va sbloccato
il motore originale è già piuttosto brillante (oltre 70km/h) se vengono tolte le strozzature al collettore di aspirazione e allo scarico
io ho fatto un piccolo report su un motore che ho per ricambi, qui le foto
per il problema elettrico intanto ho queste foto dello schema, spero di riuscire a trovare uno intero e più leggibile